Поради батькам яких помилок слід уникати!

 

§  обіцянка більше не любити (якщо ти не будеш таким, як я хочу, я більше не буду тебе любити);

§  байдужість (роби що хочеш, мені все одно);

§  занадто багато строгості (ти повинен робити те, що я тобі сказала, тому що я в домі головна);

§  дітей треба балувати (мабуть я зроблю це сама. Моєму маляті це поки не під силу);

§  нав'язана роль (моя дитина - мій найкращий друг);

§  грошова (більше грошей - краще виховання);

§  наполеонівські плани (моя дитина буде займатися музикою, тенісом, живописом, я не дозволю йому упустити свій шанс);

§  занадто мало ласки (поцілунок та інші ніжності не так вже і важливі для дитини);

§  Ваш настрій (можна чи ні? Це залежить від настрою);

§  занадто мало часу для виховання дитини (на жаль, в мене зовсім немає часу для тебе).

 

ПОБДАРОВАННА ДИТИНА

 

Розвиток творчих здібностей особистості - це одвічний гуманістичний принцип. Ще стародавні греки вважали, що самостійна, а отже, і творча особистість здатна самовіддано служити своєму народу і державі. Кожна держава зацікавлена у вихованні такого могутнього інтелектуального потенціалу, як обдаровані, талановиті діти. 

Розрізняють обдарованість:

·      соціальну - лідерську; 

·      художню - музичну, образотворчу, сценічну; 

·      психомоторну - спортивні здібності;

·      інтелектуальну - здатність аналізувати, мислити, зіставляти факти (серед інтелектуальних дітей є такі, які навчаються відмінно з 1-2 предметів і не встигають з інших); 

·      академічну - надзвичайна здатність до навчання взагалі, стають відмінними спеціалістами; 

·   творчу - нестандартне бачення світу й нешаблонне мислення (але такі діти часто не досягають поставленої мети і є невдахами. З дитинства вони всіх дратують. Важливо таку дитину побачити і допомогти їй). 

Усі обдаровані діти мають потребу в знаннях, яскраво виражений інтерес до певної галузі знань. Немає потреби примушувати їх вчитися, вони самі шукають собі роботу, частіше складну інтелектуальну, із задоволенням нею займаються, присвячуючи їй увесь свій вільний час. Обдаровані діти вільно і швидко оволодівають відповідними вміннями і навичками. Вони показують високий рівень досягнень. 

Обдарована дитина шукає спілкування з дорослими, бо ті розуміють її краще, ніж однолітки, які часто насміхаються, дають прізвиська. Обдаровані діти часто перебільшено емоційні, вони запальні, легко збуджуються через дрібниці, але це не вередування, а виявлення багатства їх натури. 

Педагоги мають навчити батьків розвиткові творчих здібностей і обдарованості у їхніх дітях. Тут важливе значення мають відкриті запитання, творчі дискусії, глибоке знання батьками психологічної сутності творчого процесу, віра в інтелектуальні сили дитини. Для дитини батьки повинні створити умови, щоб обдарована дитина мала змогу самостійно здійснювати свою індивідуальну діяльність. Завдання батьків полягає в максимальному сприянні, стимулюванні активності та розвитку в дитини винахідливості, ініціативи, творчого підходу до навчання. Бажано , щоб у дитини був улюблений затишний куточок, де вона може повністю усамітнитися і спокійно подумати. У кімнаті дитина повинна відчувати атмосферу творчості, розкутості на уміння знаходити розв'язок нестандартних ситуацій, як націленість на відкриття нового. 

 

Поради щодо розвитку обдарованої дитини

1. Відповідайте на запитання дитини якомога терпляче і чесно. Серйозні запитання дитини сприймайте серйозно.

2. Створіть місце-вітрину, де дитина може виставляти свої роботи. Не сваріть дитину за безлад у кімнаті під час її творчої роботи. 

3. Показуйте дитині, що ви любите її такою, якою вона є, а не за її досягнення. 

4.       Допомагайте дитині будувати її плани та приймати рішення. 

5.     Показуйте дитині цікаві місця. 

6.  Ніколи не кажіть дитині, що вона гірша за інших дітей. 

7.     Ніколи не карайте дитину приниженням. 

8.     Купуйте дитині книжки за її інтересами. 

9.     Привчайте дитину самостійно мислити. 

10.  Регулярно читайте дитині чи разом з нею. 

11. Щодня знаходьте час, щоб побути з дитиною наодинці. 

12.  Ніколи не сваріть дитину за невміння та помилки. 

13.   Спонукайте дитину вчитися вирішувати проблеми самостійно. 

14.    Допомагайте дитині бути особистістю. 

15. Розвивайте в дитині позитивне сприйняття її здібностей. 

16.     Ніколи не відмахуйтесь від невдач дитини. 

 

 

 

Рекомендації батькам учнів 1 класу

 

1. Старання дитини обов'язково мають бути визнаними. Пози­тивна оцінка й добре, тепле ставлення необхідні дитині для гарного самопочуття, формування в неї такої важливої риси, як упевненість у собі та своїх можливостях.

2. У режимі дня кожної дитини мають бути постійні обов'язки, закріплені за нею на тривалий час. Дитина, яка вміє працювати вдома, легко долучається до навчання.

3. Розширюйте й збагачуйте навички спілкування з дорослими та однолітками, учіть враховувати оцінки й думки інших людей для формування власних поглядів.

4. Не порівнюйте дитину з іншими дітьми. Порівнюйте її з такою, якою вона була вчора, чи, можливо, буде завтра.

5. Не обговорюйте при дитині проблеми її поведінки. Вона може вважати, що конфлікти неминучі, і продовжувати провокувати їх.

6. Дозволяйте дитині виявляти самостійність, заохочуйте найменші її вияви.

7. Не критикуйте дитину при свідках.

8. Сприяйте розширенню її інтересів.

9. Аргументуйте свої заборони та вимоги: діти чутливі до неспра­ведливості, яка є в більшості вимог. Шукаючи аргументи, ви ще раз зможете обміркувати необхідність їх застосування.

 

10. Намагайтеся дивитися на світ очима дитини. Будьте щирими в спілкуванні з нею, цікавтеся її інтересами.